zaterdag 2 mei 2009

Lenteweer



Sinds we weer thuis in Noorwegen zijn is het heerlijk lenteweer. Helaas is het vandaag weer wat minder en lijkt het even wat slechter weer te blijven.
Maargoed, wat wel fijn is is dat de avonden weer langer worden, pas rond 22.15uur is het donker.
Johan heeft van wat oud hout dat hij in de schuur heeft gevonden een mooi blad gemaakt voor een buitentafel. Gisteren heeft hij ook samen met de meiden de nieuwe zandbak voor Lieke geverfd, alleen nog wat zand (dat is zeldzaam hier...) erin en dan kan ze weer zandkastelen bouwen. Ook is hij begonnen met het schilderen binnenshuis, de keuken is eindelijk wit geworden en voor volgende week staat de prachtige groene gang op het programma om omgetoverd te worden.
Gisteren en eergisteren zijn onze "huis-verhuurders" hier geweest om een kamertje uit te ruimen zodat we met de babykamer kunnen beginnen. Echt niet normaal wat er hier allemaal bewaard wordt.... tussen de bolletjes wol en oude jurken van oma liggen ook superwaardevolle spullen van meer dan 100 tot 150 jaar oud! Omdat we zo'n groot huis hebben (boven alleen al 7 slaapkamers) gebruiken de verhuurders nu nog 2 slaapkamers en een hele zolder om al die oude meubeltjes en spullen op te slaan.
Het is een mooi slaapkamertje en we kunnen er zeker een leuke babykamer van maken. Als alles goed is dan worden er nog deze maand allemaal nieuwe ramen in ons huis geplaatst, zowel boven als beneden. Ook krijgen we een nieuwe badkamer, dus we hopen dat dat af is als ons volgende bezoek komt..... keep dreaming ;-).... ik hoop dus in ieder geval dat het af is ruim voordat de baby zich aandient... Zoals wel meer dingen in Noorwegen zijn ze niet al te snel in het afhandelen van dingen en terwijl wij dachten dat de ramen al ruime tijd geleden besteld waren kwam de man van het bouwbedrijf 2 weken geleden nog een keer de maten opnemen omdat hij zijn briefje kwijt was.... Dus Sjoerd en Martine; ik vrees dat jullie nog van onze prachtige oude badkamer gebruik mogen maken :-(
Verder hebben we er een nieuwe aanwinst bij; een Citroen ZX uit 1996, erg handig dus dit extra vervoersmiddel (een stationwagon dus handig straks met de kinderwagen). We moesten nu echt wel een auto erbij hebben omdat ik eigenlijk niks meer kan... echt zwaar balen dus... De huisarts heeft nu ook bevestigd dat het bekkeninstabiliteit is en ik ben nu 100% ziekgemeld en moet het ook thuis rustig aan doen. Dat doe je dus ook vanzelf wel want ik kan niet veel; woensdag was ik even met Yurdan naar Sandane geweest en dat beetje lopen daar had ik gisteren zoveel pijn van dat ik ook 's nachts gewoon niet kon liggen en slapen. Gelukkig was Johan vrijdag ook vrij en kan ik nu het hele weekend rustig aan doen omdat hij thuis is.
Verder gaat het goed met de zwangerschap, alweer 28 weken op weg en over 2 weekjes weer een echo dus daar leven we wel weer naar toe.
Leuk nieuws uit Nederland deze week; Tom en Patricia gefeliciteerd met jullie zoon Senna! Wel raar hoor dat we hem waarschijnlijk niet zullen zien voor hij kan lopen... voorlopig zullen we wel niet in NL komen....
Groetjes van ons allemaal uit Utvik!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi!

Leuk, weer nieuwe foto's!
Tja, bekkeninstabiliteit...welkom bij de club..had je verwacht dat het zo erg zou zijn? Ik weet nog dat ik zoiets had van; aan die moderne onzin doe ik niet mee. Tot je verrekt vd pijn en een arts bevestigt wat je al dacht.
Ik hoop voor je dat het na de bevalling snel tot het verleden behoort.
Dus je hebt nog allerlei spullen vd verhuurders in huis liggen? Sjonge, dan ben je echt een verzamelaar.
Tot skypes/mails!
Ine

Anoniem zei

Mooie foto's. Wat een heerlijk lenteweertje daar!
Zoals vaak is Ine me voor met reageren. Ook een trouwe bezoekster van jullie site!
Ik ben even een weekendje thuis uit Groningen en dus vanuit Hardenberg de groetjes!

Betsy