maandag 14 februari 2011

Winter in vestlandet

Vestlandet is een regio met extremen…. Dat hebben we wel weer gemerkt hier. Na veel sneeuw, vervolgens snelle dooi en regen werd het een ijsbaan overal. 10cm dik ijs op de weg was geen uitzondering en op veel plaatsen lawines van sneew en stenen. Diverse wegen in de buurt waren geblokkeerd. Vorige week was er nog een snøras vlak bij mijn werk, het is dan ff graven over een breedte van enkele honderden meters.De kranten schrijven dat de skipistes in de regio op internetsites nu al enkele dagen in de topbestemmingen met meeste sneeuw en beste condities in de wereld staan. 2 meter sneeuw onder aan de piste's.
Donderdagavond ben ik met de meiden nog even wezen skien. Luna heeft er lol in en ik zag haar gisteren al achter het buurmeisje offpiste door de poedersneeuw gaan.
Lieke oefent goed op de kleinste piste. Ze kan niet wachten tot dat ze ook naar de hogere piste mag. Ze is voor de duuvel niet bang en gaat met big smile en volle vaart naar beneden op die kleine skie-tjes. Mooi om te zien die meiden, wie had dat gedacht!
Gisteren was het moederdag. Bosje hollandse tulpen en een lekker ontbijtje op bed door de meiden om mama te verwennen. Luna had een appeltaart gebakken, die als sneeuw voor de zon opgegeten werd. Daarna zijn op de utvikfjell geweest. Strakblauwe lucht met veel zon, lekker!! Laat nu het voorjaar maar komen!!

Annelies heefte een weekendje geboekt naar Oslo met vriendinnen uit de lage landen. Shop til you drop…en gezellig stappen. Ik heb ook een lang weekendje duitsland gepland staan in April. Lekker mountainbiken in Winterberg met die afgetrainde vrienden van mij. Ik zit al op een strak trainings schema, spin me het apezuur in de sportschool, eet pasta’s, drink sportdrankjes en laat øl en turmix nøtter links liggen...zo af en toe.
Nee, ik denk veel aan fietsen maar moet nog ff wachten tot die witte derrie van de paden weggesmolten is. Luna gaat met me mee en zij zal een lang weekend bij Opa en Oma blijven in zevenaar. Leuke vooruitzichten dus!!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooie foto's en leuk weer zo'n verhaaltje van jullie!!
X, Ine

Anoniem zei

He Johan,
Ja iedereen is aan het trainen voor het mtb-weekend. Vince ook, maar weet je wat zijn bijnaam is; Biertank.
Maarja als jij niet mee kan komen kun je altijd je fiets de schuld geven....

Hilsen fra westervoort.
Valsplat Maus