donderdag 7 augustus 2008

De uitdaging....De birkebeiner rittet


Toen ik nog maar net werkte bij Tine maakte ik een praatje met een collega over onze hobby mountainbiken. Nou dat heb ik geweten…
Hij had zich met enkele leden van Eidfossen sykkelclub ingeschreven voor een van de grootste mountainbike wedstrijden “’De birkebeiner rit”. Er was een afzegger dus er was een kaartje over en ik ga mee. Deze spectaculaire MTB-race van 92 km gaat door het birkebeiner berggebied en start in Rena en eindigt in het stadion van Lillehamer. De rit is naar de historische bevolkingsgroep de birkebeiners vernoemd die tijdens de Noorse burgeroorlogen 1130-1217 het koningskind Haakon IV met zich meedroegen. De MTB rit herinnerd hieraan omdat iedere deelnemer verzwaard word met een rugzak van 3,5 kg.
Totaal doen er ca 10000 deelnemers aan mee en in 90 sec was de inschrijving uitverkocht! Er doen ook veel buitenlandse (wedstrijd) rijders mee. Ik ben dus zwaar in training ahum….
Ik heb enkele keren meegetraind met de mannetjes putters/bergopduursportrenners/ telemarkers van de MTB club, maar dit gaat wel erg hard fjell op en af. Het smoesje dat het in Nederland plat is kan ik niet blijven volhouden.
Ja heren mountainbikers te Zevenaar, Duiven , Beek en Westevoort ; het is wel afzien om nu ook achteraan te biken…ipv vooraan door de montferlandse bossen. Het wordt dus een echte persoonlijke uitdaging. Als extra aanmoediging heb ik voor mijn verjaardag een rood,wit blauw shirt gekregen van m’n meiden dus ik moet hem uitrijden voor hun en mijn vaderland…..
Dit weekend komt vriend en biker Uphill Richard bij ons op bezoek. Dat wordt vast gezellig. We gaan samen nog wel even op hoogtestage op de utvikfjell. Daarna natuurlijk wel even “’slappe av”’ onder het genot van een lekker biertje… Wordt vervolgd.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo ..... hier falsplat maus,

Laat Richard maar een beetje zweten.
Afgelopen weekend de postbank nog genomen met Tom erbij.Dus hij heeft nog wel wat over.

Veel plezier en doe iedereen de groeten.

Hilsen fra Westervoort