donderdag 7 augustus 2008

Vakantie en verjaardagen

De vakantie zit er alweer op.
Johan had 1 week vrij en die hebben we dan ook goed benut om gezellige dingen te doen.
Een paar dagen voor Luna’s verjaardag zijn Harm, Mireille, Jelle en Veerle op bezoek geweest in Utvik. Het was warm weer dus hebben we gezellig gebarbecued en de zaterdag zijn we nog even met z’n allen naar het strand geweest. Dat weekend waren ook de “Utvik Sommerdagene”, van alles te doen dus in het dorp.

Reden om eens uit te proberen of we de kinderen met een oppas konden thuislaten en eens lekker uit te gaan. De oppas hadden we snel gevonden en ze wilde wel blijven slapen. Lieke op tijd in bed gelegd en niet gezegd dat we weggingen.. dus dat ging goed. Ook Luna had er zin in totdat we echt weggingen.. drama.. maar we zijn toch weggekomen en zijn eerst bij de buren gaan “indrinken” zodat we dichtbij waren. Omdat het zo warm was kwam het feest pas laat op gang omdat iedereen dus nog buiten zat in te drinken… eenmaal in de tent beland was het erg gezellig en iedereen (ik heb echt niemand nuchter gezien!) was zwaar dronken.
Om 1.15 ging de telefoon en moesten we echt naar huis omdat Luna in tranen was… de meiden snel in bed gelegd en toen zelf ook in coma gelegen. De dag erna moest Johan weer even helpen met opruimen van de tent en hebben we met het halve dorp op het strand gelegen.

De dag daarna was Luna jarig, wel vreemd hoor zo’n stille verjaardag. Gelukkig waren opa en oma al snel op skype en kwam het buurmeisje ook al vroeg een kadootje brengen.
Ook waren er wat kadootjes over de post gekomen die Luna netjes had laten liggen voor vandaag, het grote pakket van Linn en het telefoontje van Linn vond ze heel erg leuk!
Van opa en oma heeft ze een echte digitale camera gekregen, ook helemaal goed natuurlijk!
’S Middags weer naar het strand (wordt wel vervelend hoor..) en daarna de caravan snel ingepakt en richting Stryn gereden. Daar hebben we gezellig een pizza gegeten en toen doorgereden naar Harm en Mireille die op een camping richting Lom waren gereden.

Ze waren iets verder gereden omdat ze geen leuke plek konden vinden en dus kwamen we daar pas rond 22.30uur aan. Was gezellig om weer bij te praten en de kinderen vonden het erg leuk om weer met elkaar te kunnen spelen. Gelukkig hadden de kids de fietsen mee, heerlijk zo’n vlakke camping vergeleken met die steile bult bij ons! Luna heeft haar nieuwe mountainbike goed kunnen uitproberen en Lieke heeft de hele dag rondjes gefietst en gestept (met de grote step, opa en oma!).
Na 3 nachten zijn H&M verder naar het zuiden gereden en wij hebben nog 2 dagen op de camping in Lom gestaan. Een heerlijke camping voor de kinderen, een zwembad en veel Nederlandse kinderen.. helemaal goed dus.

Zaterdags reden we naar huis en kregen toen een telefoontje dat er (al 3 dagen geleden..) noodweer was geweest in Utvik en de elektriciteit eruit lag. Iemand was in ons huis geweest en had de vriezer en koelkast weer aangezet… beetje laat alleen want toen we thuiskwamen was de hele diepvries ontdooit of ontdooit geweest dus weg met al die sommerkoteletten….. mazzeltje voor Abel want de baas heeft ze allemaal gekookt voor hem!
Zondag was Johan jarig en hebben we lekker thuis aangeklooid, hij is nog even gaan fietsen in zijn nieuwe rood-wit-blauwe fietsshirt dat hij gekregen heeft…

Anoniem zei

Hallo daar,

Jullie site wordt langzaam aan een echt dagboek. Leuk hoor om alles zo te lezen.
Wij hebben het super gehad in Noorwegen en vonden het geweldig jullie weer te zien. Het was gezellig!