maandag 8 december 2008

Bezoek, Sinterklaas en Pech....

De afgelopen week hebben we bezoek uit Nederland gehad. Mijn ouders, oftewel opa Jan en oma Annie, hebben een hele week bij ons doorgebracht. Dat was supergezellig natuurlijk en erg fijn om weer even in het “echt” te kunnen bijkletsen.
Bedankt voor de gezellige week!
Luna en Lieke waren natuurlijk ook erg blij en helemaal leuk was het dat opa en oma ervoor hadden gezorgd dat we een echte sinterklaasavond hebben kunnen vieren. Een hele koffer vol kadootjes hadden ze bij zich! Wat ook wel leuk was dat Luna net die week met haar klas moest “optreden” voor de rest van de school, ze hadden liedjes geleerd om te zingen en te blokfluiten en ook nog een dansje. Opa en oma mochten komen kijken en werden zelfs speciaal welkom geheten door de rektor. Ook Lieke heeft haar school weer aan opa en oma laten zien. Verder hebben we nog sleetje gereden en gestad. Door de sneeuw is het wat “lastiger” om te wandelen en kleine weggetjes in te rijden dus dat hebben we deze keer niet gedaan. De hele week hebben we rustig winterweer gehad, alleen maar minus temperaturen en windstil; zo windstil dat er weer een laagje ijs op het fjord lag!

Johan heeft wel grote pech gehad…afgelopen dinsdag heeft hij op het werk heet water, dat uit een leiding spoot, over zijn voet gehad. Behoorlijk veel en voordat je je schoen en natte sok dan uithebt is er al schade aangericht. In het koude water dus en naar de dokter. Nadat hij 3 uur in een bak water had gezeten met zijn voet, hebben ze besloten het vel bovenop zijn voet eraf te halen en de boel te verbinden. Het is een 2e graads brandwond en erg pijnlijk. Iedere dag gaan we naar de dokter in Sandane om te kijken of er geen infectie bij de wond komt en om het weer opnieuw te verbinden. Hij is in ieder geval tot de kerst ziekgemeld maar ik denk dat het nog wel wat langer wordt want hij kan nog lang niet staan op de voet.

En dan natuurlijk nog wat foto’s van afgelopen week, natuurlijk allemaal gemaakt door pa:

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hee Annelies en Johan!

Wat leuk, weer een nieuw berichtje. Oh jee, een verbrande voet, AUW! Arme jij...
Wat een geweldige foto's, dat moet een gezellige week zijn geweest. Het valt me op dat elle kindjes crocs dragen of op de sokken lopen. Komt dat omdat ze allemaal snowboots hebben?
Alles doet me denken aan een serie die Sam en Huub nu dagelijks kijken: kerst met linus, volgens mij een zweedse serie. Gaat over een stel kinderen in een dorpje, kerstboom opzetten in het dorp, koortje waarin ze zingen, de dorpswinkel, de nieuwe mensen in het dorp, etc. Moet altijd aan jullie denken als ik meekijk.

Groetjes en heel veel beterschap Johan,

Ine

Anoniem zei

Jullie ook bedankt voor de hele fijne week. De aankomst is altijd voortreffelijk doch het weer terug gaan naar Nederland...... Gelukkig hebben we skype zodat we elkaar kunnen zien en spreken maar op dit weekje kunnen we weer een poosje teren. Voor straks God Jule en we spreken elkaar binnenkort weer. Dikke kus voor Luna en Lieke

opa en oma

Gineke zei

Hé Winkelhorsten!
Zag op de foto in de gymzaal dat er nog wel zoiets als daglicht bestaat aan jullie kant ;) gelukkig maar. En ook dat jullie meiden niet de enige importkindjes zijn!
Johan, sterkte met het pootje, draai af en toe maar een CD van Manke Nelis of Koos Alberts, dan sal alles wel reg kom...
Groeten uut Z.Afrika, Marcel & Gineke.

Anoniem zei

He wat vervelend. Ik hoop dat het maar snel geneest! Ik kan me voorstellen dat het pijnlijk is.
Veel beterschap!
Wat hebben jullie een leuk peperkoekhuisje gemaakt. Ik heb er ook nog een in de kast liggen maar kwam er achter dat ik de versiering er nog bij moet halen. Alleen vergeet ik dat elke keer hihi.

Groetjes en fijne kerstdagen Nancy