zondag 21 december 2008

BIJNA KERST - door Luna

Hoi!
Hebben jullie een kerstboom?
Wij hebben een kerstboom met cadeautjes er onder, en met roze en paarse ballen.
En wij gingen naar boven in onze tuin om een kerstboom te halen en Christel was mee dat is een vriendin van mij. Mama heeft hem omgezaagt want papa kon nog niet mee.

Ik heb het luciafeest gevierd. Toen het donker was hebben we met alle kinderen met vuurfakkels in het dorp een rondje om de kerstboom gelopen. Daarna gingen de lichtjes aan in de kerstboom en hebben we kake (=taart) met brus (=prikdrinken) gehad. Ik heb nu vakantie.
En ik heb een nieuw gebouw op school omdat de school verbouwd wordt. En dat is het knutselgebouw, en ik zit op school bijna achterin de klas, een naar voren en daar zit ik.
Ik heb een kerstbal op school gemaakt, en een potje met servet en dan moest je twee laagjes er af halen. Ook heb ik een visje gemaakt van hout, en dan geverfd. En ik heb in de kerk gezongen met school en het barnekor. En rond de kerstboom gelopen met de hele school en dat was leuk. Ook was er een jaarafsluiting op school en er waren twee Kerstmannen.
Groetjes en fijne kerst, Luna


En natuurlijk ook namens ons allemaal Fijne kerstdagen en een gelukkig Nieuwjaar oftewel “GOD JUL OG GODT NYTT ÅR!!”

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Luna,mooi stukje geschreven,mooie foto,s,het is wel gezellig bij jullie.groetjes van Opa en Oma.