woensdag 22 oktober 2008

De kachels weer aan!

Voor de eerste keer heb ik vandaag maar eens 2 kachels aangestoken.
Vandaag echt "nederlands" zeikweer.. haha... maar dan wel een paar graadjes kouder als in nederland. Vanochtend liep ik met Lieke en Abel naar de barnehage, echt in vreselijk regenweer en koude wind. Dat was echt de eerste keer dat het ècht niet lekker was. Hopen maar dat ik snel een baantje vind want dan zullen we een 2e autootje moeten kopen, jee dat zou pas erg zijn..;-)
Maargoed, 3 graden dus en vanacht veel sneeuw gevallen op de berg dus de winter nadert nu aardig... misschien wel sneeuw als kadootje op mijn verjaardag zaterdag!
In ons huis moeten we alles verwarmen met houtkachels, we hebben er 4.
De kachel in de woonkamer hebben we al een paar weekjes aan, voornamelijk 's avonds. Vandaag dus maar eens voor het eerst de kachel in de keuken ook aangemaakt, ook daar heerlijk warm nu.
Ondertussen heb ik al 2 sollicitatiegesprekken gehad bij een kledingbedrijf. Het werkt echt noors en ze hadden nogsteeds geen duidelijkeid over de uren/dagen dat ik zou moeten werken, iig zaterdag. Even afwachten dus maar weer, want voor alleen een zaterdagbaantje ga ik geen auto aanschaffen. Volgend week hoor ik meer. Volgende week mag ik wel weer 3 dagen werken bij de plaatselijke butikk, 1 vrouw heeft vakantie dus mag ik invallen, dat is wel weer gezellig (en goed voor de financien)!
Hierbij nog een paar gezellige foto's van onze kacheltjes en huisdieren. Luna heeft de foto van Freddie op het kleedje gemaakt, als hij de kans heeft ligt hij de hele dag op dit heerlijke nieuwe kleedje. Abel ligt het liefst in de kamer voor de kachel, zo'n beetje met z'n neus tegen het glas.. Groetjes!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

En kun je ze een beetje aanlaten de kachels? Bij mij wil het niet lukken. Maar gelukkig hebben wij een warmepump waardoor de houtkachel uiteindelijk voor de gezelligheid is.
Hier is het al een een tijdje echt herfst weer, regen, hagel, veel wind. En de sneeuw is vannacht hier ook weer gevallen.
Denice is woensdag jarig en er is maandag en dinsdag sneeuwvoorspeld dus we zijn benieuwd. Zou wel een leuk cadeautje zijn...
Veel succes met je sollicitaties.
En zaterdag een fijne verjaardag!

Groetjes Nancy

Anoniem zei

Lijkt me lekker zo'n echt houtkacheltje. Groetjes allemaal!
Gr.Ine

Anoniem zei

Waar we morgen naar toe gaan is het 29 graden. Ik denk dat we daar dus geen kachel nodig hebben. Maak er een heel gezellige verjaardag van en we zien elkaar nog op de skype.
Groetjes van Pa en Ma uit Zevenaar